اولین و تخصصی ترین پایگاه خبری گل آرایی در ایران با نام بوی گل راه اندازی شد .

پرورش و نگهداری گل های شاخه بریدهصنعت گلگل های شاخه بریده

لاله هلندی: منشأ و تاریخچه

 

بوی گل : لاله در دهه ۱۵۰۰ به هلند آمد و پس از آن به ستون فقرات فرهنگ هلند تبدیل شد. در حال حاضر ۶۰۰۰۰ هکتار زمین برای گل های شاخه بریده یا پرورش پیاز به گل لاله اختصاص داده شده است و این کشور هنوز هم اکثریت گل های لاله را در سراسر جهان تولید می کند.لاله بومی اروپای شرقی تا شمال غربی چین و شمال آفریقاست.

مردم ترکیه اولین کسانی بودند که به جمع آوری و پرورش لاله پرداختند. دیپلمات‌های هلندی لاله‌هایی را به عنوان هدیه از مقامات امپراتوری عثمانی دریافت کردند و کارولوس کلوسیوس گیاه‌شناس آنها را در سال ۱۵۹۴ در باغی در لیدن هلند کاشت. هلندی‌ها شیفته این گل که به گل پادشاهان معروف بود شدند و این محبوبیت باعث گرانی لاله شد. برخی از لاله ها به اندازه یک خانه گران بودند و افراد بیشتری علاقه مند به کسب سودهای کلان از تجارت لاله شدند. در سال ۱۶۳۶، هلندی ها یک بازار سهام ایجاد کردند که در آن قراردادهای لاله های آینده، که هنوز در زمین بودند، تا ۱۰ بار در روز معامله می شد.

ارقام لاله های امروزی اغلب هیبریدهای گونه های مختلف لاله هستند و به گونه ای بلند، رسمی و با رنگ های چشمگیر پرورش داده شده اند. این گونه های هیبرید شده به طور کلی به چهار گروه طبقه بندی می شوند: گلدهی زودرس، گلدهی اواسط فصل، گلدهی اواخر فصل، و زمان شکوفایی متغیر.

نوشته های مشابه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا